online voetbal spel
Discussie van de dag 28/03: Moet Spanje spelen of niet?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Footstar Sporting club Antwerpen // Forum Sportclub Antwerpen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 28-03-2011 16:00:56    Onderwerp: Discussie van de dag 28/03: Moet Spanje spelen of niet? Reageren met citaat
Na een tussenperiode, terug een discussieonderwerp gevonden:

Patattenveld Litouwen zet duel met Spanje op helling

De EK-kwalificatiewedstrijd van morgen tussen Litouwen en wereldkampioen Spanje staat op de helling. Het terrein van Kaunas is immers herschapen in een waar patattenveld. Andres Iniesta omschreef het in een persconferentie nogal verbloemend. "Het veld doet me terugdenken aan mijn tijd bij de kadetten. Toen speelden we ook vaak op dergelijke pleinen." De UEFA is alvast niet gediend met de zaak en stelt een onderzoek in. Het is dan ook nog niet zeker of de partij zal doorgaan.
Iniesta en zijn Spaanse collega's vrezen de slechte staat van het terrein in Kaunas.
Iniesta en zijn Spaanse collega's vrezen de slechte staat van het terrein in Kaunas. © epa
De situatie is ernstig te noemen. De Spanjaarden hebben een broertje dood aan deze interland omdat ze bij mogelijke blessures het cruciale seizoenseinde bij hun clubs op het spel zetten. Barcelona en Real Madrid, de hofleveranciers van de Spaanse nationale ploeg, houden hun hart al vast. Twee terreinverzorgers proberen het veld met oubollige middelen nu speelklaar te krijgen. De UEFA stuurt vandaag scheidsrechter Duhamel naar Kaunas om het terrein te keuren.

Bij Litouwen zijn ze zich van geen kwaad bewust. "De slechte staat van het terrein is te wijten aan de harde winter. Zaterdag hebben we hier nog een oefenpot tegen Polen gespeeld en niemand is geblesseerd geraakt. Het is dus wel degelijk bespeelbaar." Dat ze amper twee terreinverzorgers inschakelen bij Litouwen is makkelijk te verklaren. Het land heeft immers veel baat bij het slechte terrein aangezien de Spanjaarden dan hun 'tiki taka' niet tot in de puntjes zullen kunnen uitvoeren. Litouwen telt vier punten uit drie matchen, Spanje twaalf punten uit vier matchen. De heenmatch in Salamanca eindigde op 3-1 voor de Selección. (dea)

hln.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 28-03-2011 16:02:18    Onderwerp: Reageren met citaat
ik ben van mening dat deze wedstrijd gewoon moet doorgaan. Volgens het reglement kan de wedstrijd trouwens enkel afgelast worden als het gevaarlijk is, maar dat lijkt mij op het eerste zicht zeker niet het geval te zijn.
Trouwens Polen speelde er zaterdag wel.

Uiteindelijk zou Spanje met z'n technisch vernuft, zo'n veld toch makkelijk de baas moeten kunnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Martijn Mardulier



Geregistreerd op: 30 Nov 2009
Berichten: 561

BerichtGeplaatst: 28-03-2011 21:13:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Tja, als ge de foto op sporza.be ziet, is het echt wel héél slecht.

Wanneer is een veld een voetbalveld en wanneer is het een afgegeten weiland?

Ik weet het niet. Zelfs bij een wedstrijd van FC Cools (Kempens arbeidersverbond) staat er meer gras op een veld dan hier. Bovendien werden er deze winter bij ons in eerste klasse velden afgekeurd die er beter bij lagen.

Spelen of niet. Ik heb geen idee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rainer Ceulemans



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: 29-03-2011 06:21:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Niet bleiten...spelen!
_________________
hasta la victoria siempre

Oh oh oh, toch be’k blij, da ‘k in Zottegem ben geboren,
want bij ons stierft er nog niemand van den dust
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 29-03-2011 07:54:15    Onderwerp: Reageren met citaat
voila volledig mee akkoord. Op dat niveau moeten ze dat toch wel aankunnen zeker. En foto's zeggen eigenlijk niet veel over een veld natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 29-03-2011 15:36:14    Onderwerp: Reageren met citaat
ondertussen is beslist dat ze gewoon moeten spelen.

Terecht!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tommasi



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 701

BerichtGeplaatst: 29-03-2011 16:41:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Technisch vernuft, inderdaad! Maar dat houdt in: snel spel, liefst over de grond, tik-tak voetbal.. :-)En laat dit net NIET het voetbal zijn waarmee je op zo een grasmat kan spelen! Gewoon onmogelijk om snel, over de grond te combineren!

Ik zie het regelmatig op Lommel hoor, ook nen akker van jewelste op momenten!!! Very Happy

Ik vind toch dat ze ploegen moeten beschermen en het toch mogen afkeuren zoiets! Of zullen ze ook toelaten dat er een interland in een koeienwei gespeeld wordt??

Ik vind het een schande gewoon... moet toch op zijn minst overal gras opstaan, ni? Voor Spanje een enorm nadeel hoor, technisch fernuft of niet!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rainer Ceulemans



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: 31-03-2011 06:20:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Klopt...het veld moet in orde zijn. Maar meer en meer wordt voebal een janettensport...gewoon niet neuten maar spelen. Het zijn nog altijd je voeten niet het moeten doen. Al de rest zijn excuses.
_________________
hasta la victoria siempre

Oh oh oh, toch be’k blij, da ‘k in Zottegem ben geboren,
want bij ons stierft er nog niemand van den dust
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Footstar Sporting club Antwerpen // Forum Sportclub Antwerpen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum