online voetbal spel
Discussie van de dag 28/02: UEFA-licentie in JL pro league

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Footstar Sporting club Antwerpen // Forum Sportclub Antwerpen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 09:35:36    Onderwerp: Discussie van de dag 28/02: UEFA-licentie in JL pro league Reageren met citaat
UEFA-licentie voortaan verplicht in Pro League
De Nationale Studiecommissie van de Belgische Voetbalbond KBVB heeft het nieuwe licentiesysteem voor de hoogste klasse goedgekeurd. Voortaan moeten clubs uit de Jupiler Pro League ook over de strengere UEFA-licentie beschikken.

Tot nu toe was een UEFA-licentie enkel verplicht voor clubs die Europees speelden. Enkel voor clubs die promoveren uit tweede wordt voor het eerste jaar een uitzondering gemaakt.

bron: hln.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 09:38:02    Onderwerp: Reageren met citaat
in navolging van het playoff en degradatiesysteem ... nu de licenties.
Met deze extra kosten gaan ze de kloof tussen eerste en 2de zodanig groot maken dat het voor een neo eersteklassers haast onmogelijk is om finacieel gezond te blijven.
Ik vind het ook normaal dat ze moeten investeren in hun stadion/accomodatie, maar dit mag toch niet ten koste gaan van de club zelf.
In combinatie met de onzekerheid die er is dat ze in eerste kunnen blijven ... is dit gewoon slecht nieuws voor de tweedeklassers.
Als het zo verder gaat, dan moeten ze gewoon met een fixed eerste klasse gaan spelen zonder dalers en stijgers, want het wordt toch niet meer haalbaar voor die 2de klassers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tommasi



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 701

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 12:50:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Inderdaad! Op termijn wordt het gewoon onmogelijk om als 2e klasser nog naar 1e te gaan.. ook al door hoe de dalers nu worden berekend (over 3 jaar...) dus wil zeggen, mocht Lommel opgaan en die worden 13 (wat voor zo een club SUPER zou zijn), ze toch terug kunnen zakken door het idiote systeem?? Toch compleet belachelijk!!

Maar ook de investeringen die ze moeten doen... ge moet die ploegen de tijd geven en niet zoals Eupen, binnen de zoveel tijd moet er da staan! Oké, Eupen heeft geld, maar dat hebben niet alle clubs eh! Dus ik zou ze gewoon de tijd geven om er een stadion eerste klasse waardig van te maken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Martijn Mardulier



Geregistreerd op: 30 Nov 2009
Berichten: 561

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 13:23:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik zal ni lang genoeg gestudeerd hebben om de heren profliga te volgen in hun gedachtengang, maar toch otnsnapt de logica mij.

Iedereen moét voldoen aan de normen om eventueel Europa in te kunnen. Maar een wedstrijdje in een beetje winter, da's teveel gevraagd...

Nuja, samengaand met al de rest zal dit ook wel passen in hun idee van Plopliga.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jenske



Geregistreerd op: 14 Feb 2010
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 13:46:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Er zijn twee kanten aan dit initiatief.

Eerst positief:
Ik ben voorstander van dit idee omdat het de clubs verplicht te werken op een zeker niveau, een niveau die minstens het laagste haalt op Europees vlak.
Nu zitten heel wat ploegen met verouderde accomodaties en tribunes. Beschamend als we gaan kijken naar andere landen! Daarom vind ik dit wel goed op de clubs te verplichten aan bepaalde voorwaarden te voldoen zodoende dat het verschil tussen Europa en wij niet groter wordt!

Negatief:
zoals hier boven al aangehaald wordt dit een streep door de rekening van de tweede klassers. Voor hun is dit blijkbaar een onmogelijke opdracht om als promovendus stand te houden in de hoogste afdeling.

Als we willen vooruit raken met ons voetbal dan lijkt het me logischer dat we de lat gaan hoger leggen en niet lager leggen. Dus ik ben toch pro licentie Uefa. Het heeft geen zin nog meer geld in tweede klasse te steken als de eerste nog niet mee kan in Europa...
_________________
Mathieu Govaert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Tommasi



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 701

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 14:32:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Inderdaad, ook positief... Maar de ploegen die nu al Europees spelen (Anderlecht, Gent, Gek, Club...) hebben al een accommodatie Europa "waardig"... Gent moet nog steeds beginnen met bouwen, maar da komt er wel... Dus het is vooral aan de kleinere clubs om hieraan te werken, maar daar ontbreekt het hen juist: GELD....

Dus zonder steun van stad (zoals ze in Lommel normaal doen als ze naar eerste gaan) of zonder steun vd overheid (zoals beloofd), is het haast onmogelijk, want wie wil er nu investeren in Westerlo? Een ploeg die al jaren rond plaats 10 draaien?? Hoe gaan die ooit hun stadion vernieuwen???

Dus zeker ni slecht, maar ze zouden moeten doen zoals in Nederland... 2 professionele klasses of Engeland, eertste en tweede scheiden... is ten goede gekomen van de ploegen daar, 2e is ook daar redelijk aantrekkelijk als supporter of investeerder! Dus waarom ni proberen om 2e op te waarderen ipv de eerste steeds meer te geven??? TV-contract... een ploeg die uit 2e komt krijgt hier niet veel van... terwijl de anderen (grote) het grootste stuk krijgen... gevolg (zoals ik al gezegd had...): grote worden groter en kleintjes kleiner, en da gaat niks oplossen aan de malaise in België!!!

Der is niks steun vanuit de overheid!!! Dat ze hier niet zoveel kunnen geven aan de tv-contracten, oké, klein land enzo... maar Nederland lukt het wel?? Kijk hoe een club als Twente gegroeid is... da moet hier toch ook lukken? Gent is goed bezig, maar is er nog niet! En net in dat laatste stukje moeten ze, volgens mij, hulp krijgen van....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jenske



Geregistreerd op: 14 Feb 2010
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 20:32:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Tommasi schreef:
Inderdaad, ook positief... Maar de ploegen die nu al Europees spelen (Anderlecht, Gent, Gek, Club...) hebben al een accommodatie Europa "waardig"... Gent moet nog steeds beginnen met bouwen, maar da komt er wel... Dus het is vooral aan de kleinere clubs om hieraan te werken, maar daar ontbreekt het hen juist: GELD....

Dus zonder steun van stad (zoals ze in Lommel normaal doen als ze naar eerste gaan) of zonder steun vd overheid (zoals beloofd), is het haast onmogelijk, want wie wil er nu investeren in Westerlo? Een ploeg die al jaren rond plaats 10 draaien?? Hoe gaan die ooit hun stadion vernieuwen???

Dus zeker ni slecht, maar ze zouden moeten doen zoals in Nederland... 2 professionele klasses of Engeland, eertste en tweede scheiden... is ten goede gekomen van de ploegen daar, 2e is ook daar redelijk aantrekkelijk als supporter of investeerder! Dus waarom ni proberen om 2e op te waarderen ipv de eerste steeds meer te geven??? TV-contract... een ploeg die uit 2e komt krijgt hier niet veel van... terwijl de anderen (grote) het grootste stuk krijgen... gevolg (zoals ik al gezegd had...): grote worden groter en kleintjes kleiner, en da gaat niks oplossen aan de malaise in België!!!

Der is niks steun vanuit de overheid!!! Dat ze hier niet zoveel kunnen geven aan de tv-contracten, oké, klein land enzo... maar Nederland lukt het wel?? Kijk hoe een club als Twente gegroeid is... da moet hier toch ook lukken? Gent is goed bezig, maar is er nog niet! En net in dat laatste stukje moeten ze, volgens mij, hulp krijgen van....


hier geef je het zelf aan... Een club als Gent is er nog niet en heeft nog hulp nodig (de grotere clubs nog meer geld geven dus).
Het heeft geen zin om veel geld in de tweede klasse te steken. Deze zullen wel van niveau stijgen maar eerste klassers zullen van niveau dalen... Dus staan we nog verder van het Europees niveau lijkt me.

Er is wel degelijk een kans om als promovendus een volwaardige eerste klasser te worden. Kijk naar Zulte Waregem. Ze maakten 6 jaar geleden de stap naar eerste klasse. Inmidels is deze club uitgegroeid tot proffesioneel. Met het ook op hun nieuw stadion en nu ook 2 nieuwe Algemene managers is het toch haalbaar om als kleine 2e klasse ploeg een sub-topper te worden.
Zo blijkt dat niet alleen externe hulp maar ook de werking van de club zelf er toe doet!

Ik blijf pro-Uefa-licentie Wink
_________________
Mathieu Govaert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Michael Coppens



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 337

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 23:06:29    Onderwerp: Reageren met citaat
ok die licentie vind ik terecht hoor, ze is nodig MAAR ze moeten iets beters vinden om ook 2de klasse aantrekkelijk en vooral beter te maken. Desnoods jaarlijks 3 of 4 dalers en stijgers om zo 2de voor de toeschouwers aantrekkelijk te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jenske



Geregistreerd op: 14 Feb 2010
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 28-02-2011 23:52:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Michael Coppens schreef:
ok die licentie vind ik terecht hoor, ze is nodig MAAR ze moeten iets beters vinden om ook 2de klasse aantrekkelijk en vooral beter te maken. Desnoods jaarlijks 3 of 4 dalers en stijgers om zo 2de voor de toeschouwers aantrekkelijk te maken.


Daar geef ik je volledig gelijk in.
Ik vind een systeem met gewoon 2 zakkers en 2 stijgers het meest eenvoudige logische. Waarom al at cijferwerk en zever...

Uiteraard is het simpel te verklaren. Kwam dit systeem er niet dan stemden heel wat ploegen ook niet voor dit voorstel...
_________________
Mathieu Govaert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Tommasi



Geregistreerd op: 01 Dec 2009
Berichten: 701

BerichtGeplaatst: 01-03-2011 11:52:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja, Zulte neem je nu aan, maar dat is (op KV na, maar die heb ik nooit als "kleine" stijger gezien), de enige ploeg die het gelukt is op ik weet niet hoeveel stijgers. Tubeke, Roeselare, Brussels (laatste 2 staan nu op plaats 17 en 16 dacht ik)... dusja!

Het is mogelijk, en het zal wel aan de club zelf liggen als ze er geraken of niet, maar tis gewoon stukken moeilijker om als kleine ploeg uit 2e te komen en voorin mee te draaien, dat is nu eenmaal zo. Maar als je ziet naar KV (die hebben ook wel de traditie mee...), want daar zaten zelfs in 3e gem. meer dan 6000 toeschouwers, wie in 2e kan dat zeggen???

Dus het lukt, maar is heel moeilijk, en zeker nu!! Nu moet de promovendus gewoon al in de linkerkolom terecht komen om niet te degraderen, en dat vind ik niet juist... ze moeten die ploegen tijd geven! Want wie gaat er nog naar 1e willen als je het eerste jaar als 12e eindigt en toch terug naar 2e moet????
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Footstar Sporting club Antwerpen // Forum Sportclub Antwerpen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum